A KIEDYŚ ZBIERAŁO SIĘ ZNACZKI...
Czyli część druga moich perfum - zamienniki

Jak to się stało, że lato się skończyło? Za oknem szaro, buro i pogoda iście jesienna. Chyba nadszedł czas na wymianę półeczki perfumowej. Zawsze, dwa razy do roku, początkiem jesieni i wiosny, przeglądam wszystkie swoje flakoniki i decyduję które na dane temperatury najbardziej mi odpowiadają, a które muszą przeleżakować w pudełku. No i dziś nadszedł ten dzień, w którym postanowiłam schować zapachy idealne na upały, a wyciągnąć te, którymi uwielbiam się otulać w chłodniejsze miesiące. No i już idąc za ciosem stwierdziłam, że będzie to dobra okazja do sfotografowania flaszeczek i zrobienia drugiej, obiecanej, części mojej kolekcji.


Daralis, Aroma
Długotrwałe perfumy, które pozwalają cieszyć się wyjątkowym zapachem do 2000 minut. Świeży i romantyczny. Pokaż swoją namiętność i wyzwól w sobie szczęście. Woda toaletowa zamknięta w pięknym, zgrabnym szkle z ozdobnymi kokardami najwyższej jakości. Opatrzone metalowym korkiem i gładkim jak jedwab nadrukiem. Soczek o baśniowym liliowym odcieniu. A całość starannie zapakowana w efektowne pudełko.
Pojemność: 50 ml
Cena: 66 zł
Termin ważności: 36 miesięcy od otwarcia
Kategoria zapachowa: kwiatowo-owocowa
Oryginalny odpowiednik: Salvatore Ferregamo, Signorina Eau de Toilette
Pełna recenzja tego zapachu pojawiła się już na blogu, o tutaj: klik. Jak widzicie, nadal są one w mojej kolekcji, co znaczy, że jednak się do nich powoli przekonuję.
Nuty głowy: liczi, gerjpfrut
Nuty serca: ryż, róża
Nuty bazy: bita śmietana, drewno kaszmirowe


Glantier, nr 462
W zależności od intensywności i trwałości składników możemy wyodrębnić trzy nuty zapachowe perfum: nutę głowy, serca i bazy.Nuta głowy to nuty zapachowe, które wyraźnie wyczuwamy jako pierwsze, a które odparowują najszybciej, są wyczuwalne od kilkunastu minut do godziny.Nuta serca to sam środek zapachu perfum, to ta nuta najlepiej określa całość kompozycji i nadaje perfumom charakteru, utrzymuje się na skórze do kilku godzin. Nuta bazy to tło zapachu, nazywana jest też nutą podstawową - zawiera najcięższe składniki, które są uwalniane najwolniej, świadczy o głębokości i trwałości zapachu, jest wyczuwalna do kilkunastu godzin na skórze oraz nawet do kilku dni na ubraniach.
Pojemność: 50 ml
Cena: 49 zł
Termin ważności: 08 sierpnia 2019
Kategoria: szyprowo-owocowa
Zapach inspirowany: Christian Dior, Miss Dior Cherie
O tym flakoniku również przeczytacie na blogu. Recenzja tutaj: klik. Kiedy ją pisałam nie do końca wiedziałam co o zapachu myśleć. Teraz bardzo go lubię i wiosną wręcz nadużywałam :D
Nuty głowy: mandarynka, ananas, wiśnia, truskawka
Nuty serca: jaśmin, róża, fiołek, karmel, popcorn
Nuty bazy: piżmo, paczula, ambra


Lazell, Varsovie
VARSOVIE to ponadczasowa kompozycja owocowo-kwiatowa wzmocniona nutą piżma i bursztynu. Łagodny zapach delikatnie otulający szalem kobiecości i zmysłowości, odpowiedni na co dzień, jak również na wyjątkowe okazje.
Pojemność: 100 ml
Cena: 15 zł - 19 zł
Termin ważności: marzec 2021
Kategoria zapachowa: kwiatowo-owocowa
Oryginalny odpowiednik: Versace Bright Crystal
Od marki dostałam trzy flakoniki i jak zobaczycie na poniższym zdjęciu, w mojej kolekcji zostały tylko dwa. Trzeci poleciał do siostry ;) Varsovie to dobry dzienniaczek, który zazwyczaj "ubieram" do sklepu po bułki :D A więcej przeczytacie o nim tutaj: klik.
Nuty głowy: yuzu, owoc granatu
Nuty serca: lotos, magnolia, piwonia
Nuty bazy: piżmo, drzewo, bursztyn

Lazell, Dominate
DOMINATE to tajemnicza i elegancka propozycja dla kobiet pragnących podkreślić zapachem swoją zmysłowość. Charakter perfum oddają wyselekcjonowane nuty owocowe i kwiatowe osadzone na bazie drzewa sandałowego, bursztynu i piżma i doprawione orientalnymi przyprawami. Zapach idealny na wieczorne wyjścia.
Pojemność: 100 ml
Cena: 13,90 zł - 18 zł
Termin ważności: kwiecień 2021
Kategoria zapachowa: orientalno-kwiatowa
Oryginalny odpowiednik: Versace Crystal Noir
W recenzji (tutaj) pisałam, że nie jestem pewna czy go lubię, jednak później pojawił się w ulubieńcach (tutaj), tak więc go pokochałam :D
Nuty głowy: pieprz, imbir, kardamon
Nuty serca: gardenia, piwonia, kwiat pomarańczy
Nuty bazy: drzewo sandałowe, bursztyn, piżmo


FM Group, nr 317
Wysokiej klasy perfumy i wody perfumowane Federico Mahora tworzone są przy współpracy z firmami Perfand oraz Drom Fragrances.
Pojemność: 50 ml
Cena: 55,20 zł
Termin ważności: kwiecień 2021
Kategoria zapachowa: orientalno-kwiatowa
Oryginalny odpowiednik: Gucci Guilty
Szukałam czegoś, co będzie podobne do City Rush z Avonu, które zostały wycofane. Na pewnym forum doczytałam się, że te od Gucci trochę je przypominają. Ale z racji tego, że nie jest to moja półka cenowa, postanowiłam wypróbować zamiennik. I padło na ten od FM Group. Zapach rzeczywiście przypadł mi do gustu, choć na początku nie byłam do niego przekonana. Ich trwałość jest raczej średnia, ale za tę cenę nie ma co oczekiwać cudów ;) Do City Rush są delikatnie podobne, jednak na mojej skórze bardzo mocno wybija się bez i to głównie wiedzie prym przez cały okres trwania zapachu. Nie jest to do końca to, czego szukałam, ale od czasu do czasu mam ochotę go ubrać ;)
Nuty głowy: czerwone jagody, różowy pieprz
Nuty serca: malina, brzoskwinia, fiołek, bez
Nuty bazy: paczula, ambra


Refan, nr 034
Wszystkie klientki zapraszamy do skorzystania z naszych wyjątkowych promocji. Swoje ulubione perfumy możecie nabyć państwo w cenie już od 0,99gr za każdy mililitr niezależnie od perfum, a każdą zakupioną u nas buteleczkę wykorzystacie przy kolejnych zakupach. Możecie również przynieść swoją butelkę my napełnimy ją waszym cenionym zapachem.
Pojemność: 50 ml
Cena: 57 zł
Kategoria zapachowa: owocowo-kwiatowa (też: kwiatowo-gourmand)
Oryginalny odpowiednik: Lancome, La Vie Est Belle
Jeden z pierwszych zamienników w mojej kolekcji ;) Muszę mieć odpowiedni nastrój na ten zapach, ale kiedy już mam to, oj, jak on otula ;) Pełna recenzja tutaj: klik.
Nuty głowy: czarna porzeczka, gruszka
Nuty serca: irys, jaśmin, kwiat pomarańczy
Nuty bazy: paczula, fasola tonka, wanilia, pralina

Refan, nr 153
Wszystkie klientki zapraszamy do skorzystania z naszych wyjątkowych promocji. Swoje ulubione perfumy możecie nabyć państwo w cenie już od 0,99 zł za każdy mililitr niezależnie od perfum, a każdą zakupioną u nas buteleczkę wykorzystacie przy kolejnych zakupach. Możecie również przynieść swoją butelkę my napełnimy ją waszym cenionym zapachem.
Pojemność: 30 ml
Cena: 44,90 zł
Kategoria zapachowa: orientalna z ciepłą słodką nutą
Oryginalny odpowiednik: Calvin Klein, Euphoria
Pełna recenzja tutaj: klik. Słynna Euphoria. Przyznam szczerze, że nie rozumiem jej fenomenu. Są ładne, noszalne, ale to nic wyjątkowego, nic co by mnie zachwyciło. Mam znacznie ciekawsze flakoniki w swojej kolekcji ;)
Nuty głowy: owoc granatu, daktyle, zielona herbata
Nuty serca: kwiat lotosu, kwiat champaca, czarna orchidea
Nuty bazy: płynna ambra, czarny fiołek, akord kremowy, drzewo mahoniowe


Perfumetka33ml
Nasz sklep internetowy oferuje Państwu  perfumetki o pojemności 33 ml. W przeciągu krótkiego okresu czasu zdobyliśmy grono zadowolonych klientów, które z dnia na dzień się powiększa, za co bardzo dziękujemy. Co Nas wyróżnia ? Doskonała jakość w stosunku do ceny, bardzo ładne  i staranne wykonanie. Zapachy produkowane są na wysokiej jakości francuskich kompozycjach, są bardzo trwałe, a flakony -  poręczne. Perfumy posiadają 15 % zaperfumowania i produkowane są  na alkoholu kosmetycznym. Oferujemy szeroki  wybór wód damskich ( 138 szt.) oraz męskich (76 szt.), a lista zapachów wciąż powiększa się o nowości.
Bleck Opiumm Bllanche
Pojemność: 33 ml
Cena: 14 zł
Termin ważności: 24 miesiące od otwarcia
Kategoria zapachowa: orientalno-waniliowa
Oryginalny odpowiednik: Yves Saint Laurent, Black Opium Nuit Blanche
To już mój drugi zamiennik serii Black Opium. Przyznam szczerze, że i w jednym i w drugim coś mi przeszkadza, jakaś taka ostra, kwaśna, brudnawa nuta, której nie umiem zidentyfikować.
Nuty głowy: ryż, pieprz Bourbon, anyż
Nuty serca: kwiat pomarańczy, kawa, piwonia, kolendra
Nuty bazy: wanilia, drzewo sandałowe, piżmo, karmel
Rebl Flaur Riana
Pojemność: 33 ml
Cena: 14 zł
Termin ważności: 24 miesiące od otwarcia
Kategoria zapachowa: szyprowo-owocowa
Oryginalny odpowiednik: Rihanna Reb'l Fleur
Do tego zapachu nie umiem się przekonać. Z flakonika pachną znośnie, ale jak zaaplikuję je na siebie to mi się nie podobają. Jeszcze są w mojej kolekcji, więc ciągle zamierzam dać im kolejną szansę, ale nie mogę się przełamać, żeby znów ich użyć.
Nuty głowy: brzoskwinia, śliwka, czerwone jagody
Nuty serca: tuberoza, fiołek, kokos, hibiskus
Nuty bazy: piżmo, paczula, bursztyn, wanilia
L.Imperatrica 3 Pour Femme
Pojemność: 33 ml
Cena: 14 zł
Termin ważności: 24 miesiące do otwarcia
Kategoria zapachowa: kwiatowo-wodna
Oryginalny odpowiednik: D&G Anthology L'Imperatrice 3 Dolce&Gabbana
Mój letni ulubieniec. Idealny na upały ;) Żałuję jedynie, że tak późno zaczęłam go używać, bo miałam okazję założyć tylko kilka razy.
Nuty głowy: różowy pieprz, kiwi, rabarbar
Nuty serca: jaśmin, cyklamen, arbuz
Nuty bazy: piżmo, drzewo sandałowe, drzewo cytrynowe
O wszystkich powyższych przeczytacie tutaj: klik. Tam znajdziecie recenzje czterech zapachów. Jeden z nich poleciał do siostry ;)


Perfumik
Perfumik.pl to perfumeria internetowa, która oferuje zapachy inspirowane bestsellerami z górnej półki. To, co wyróżnia ją na tle innych, zajmujących się tworzeniem zamienników, jest to, że każde perfumy pakowane są w specjalnie zaprojektowane buteleczki. Tak więc, każda jest uniwersalna. Nie musimy martwić się, że jeżeli kupimy więcej niż jedną flaszeczkę będziemy musieli wąchać korek, żeby stwierdzić, jaki zapach trzymamy akurat w dłoni. Dodatkowo marka zapewnia wysoką jakość swoich produktów i ekspresową wysyłkę.
Nr 187
Pojemność: 33 ml
Cena: 15 zł
Termin ważności: 36 miesięcy od otwarcia
Kategoria zapachowa: szyprowo-kwiatowa
Oryginalny odpowiednik: Lancome, La Nuit Tresor
Och, jak ja go kocham ;) Jeden z moich ulubieńców. Słodki, dymny, tajemniczy. Na co dzień raczej się nie nadaje, ale na chłodne wieczory - oj, ideał ;)
Nuty głowy: gruszka, bergamotka, tangeryna
Nuty serca: orchidea waniliowa, czarna róża, marakuja, truskawka
Nuty bazy: paczula, papirus, kadzidło, liczi, pralina, wanilia, karmel, kawa, kumaryna, lukrecja
Nr 38
Pojemność: 33 ml
Cena: 15 zł
Termin ważności: 36 miesięcy od otwarcia
Kategoria zapachowa: świeżo-kwiatowa
Oryginalny odpowiednik: Calvin Klein, Euphoria Blossom
Lubię go, ale mnie nie zachwyca, więc nie noszę zbyt często. Choć przyznam, że to jedne z niewielu zapachów z mojej kolekcji, za które dostałam komplement ;) Na zwykły letni dzień, na spacer albo kawę u znajomych w sam raz ;)
Nuty głowy: granat, kumkwat
Nuty serca: orchidea, różowa piwonia, lotos
Nuty bazy: piżmo, białe drzewa, biała ambra
Nr 43
Pojemność: 33 ml
Cena: 15 zł
Termin ważności: 36 miesięcy od otwarcia
Kategoria zapachowa: kwiatowo-owocowa
Oryginalny odpowiednik: Dolce&Gabbana, Light Blue
Kolejny zapach idealny na lato. Ten ma już typową cytrusową kompozycje. Za świeżakami nie przepadam, ale ten cenię ;) Chyba głównie ze względu na mocno wyczuwalne akordy drzewne ;) Dodają całości charakteru.
Nuty głowy: jabłko, cedr, dzwonek, cytryna sycylijska
Nuty serca: biała róża, bambus, jaśmin
Nuty bazy: bursztyn, piżmo
O wszystkich trzech, i jednym, który teraz należy do mojej siostry, przeczytacie tutaj: klik.


Nicole, nr 161
Perfumy Nicole 161 jak i wszystkie inne perfumy Nicole dla kobiet spowodują, że poczujesz się magicznie i wyjątkowo, a zarazem dodadzą Ci otoczki tajemniczości i kobiecości. W ofercie zapachów damskich proponujemy zakup perfum o unikalnym, trwałym i wyjątkowym zapachu.
Pojemność: 9ml + 30ml
Cena: 4,99 zł + 26,99 zł
Kategoria zapachowa: kwiatowo-owocowa
Oryginalny odpowiedni: Dolce & Gabbana, Pour Femme Intense
Na początku byłam nimi zachwycona. Teraz, kiedy mam już tak pokaźną kolekcję to sięgam rzadziej i wciąż nie wykończyłam tej malutkiej pojemności 9 ml :D Jestem gdzieś w połowie ;)
A pełną recenzję tego zapachu znajdziecie tutaj: klik
Nuty głowy: zielona mandarynka, neroli
Nuty serca: tuberoza, kwiat pomarańczy
Nuty bazy: drzewo sandałowe, pianka marshmallow


Paris Avenue De Luxe, nr 51
10ml perfum zamkniętych w eleganckim atomizerze w niezwykle gustownej oprawie.
Dzięki niewielkim rozmiarom atomizera ( około 12cm x 2cm ) perfumy sa bardzo poręczne i można je nosić w wygodny sposób w wieczorowej torebce lub w kieszeniach spodni.
Dodatkowo główka rozpylająca perfumy jest chowana w oprawie poprzez delikatny obrót atomizera, dzięki temu nie ma potrzeby stosowania dodatkowej nasadki zabezpieczającej rozpylacz.
Pojemność: 10 ml
Cena: 39,50 zł
Kategoria zapachowa: kwiatowo-owocowa
Oryginalny odpowiednik: Christian Dior, J'adore
Kiedy pisałam recenzję (tutaj) stwierdziłam, że ich nie lubię. Jednak potrzebowałam czegoś troszkę bardziej eleganckiego, stonowanego i na ciepłą pogodę. Pierwsza Komunia Święta - nie może być zbyt krzykliwie, słodko, ani zbyt uwodzicielsko, tajemniczo czy mrocznie. I pomyślałam - może J'adore? I to był strzał w dziesiątkę. Nie pokochałam ich, ale zatrzymam na takie awaryjne sytuacje ;)
Nuty głowy: orchidea, melon, brzoskwinia, gruszka
Nuty serca: tuberoza, jaśmin, konwalia, róża
Nuty bazy: piżmo, wanilia, jeżyny


Perfumetka NoName
Black Opium marki Yves Saint Laurent to orientalno - waniliowe perfumy dla kobiet. Black Opium został wydany w 2014 roku. Black Opium stworzyli Nathalie Lorson, Marie Salamagne, Olivier Cresp i Honorine Blanc. Nutami głowy są różowy pieprz, kwiat pomarańczy i gruszka; nutami serca są kawa, jaśmin, gorzki migdał i lukrecja; nutami bazy są wanilia, paczula, cedr i drzewo kaszmirowe.
Pojemność: 20 ml
Cena: 10 zł
Kategoria zapachowa: orientalno-waniliowa
Oryginalny odpowiednik: Yves Saint Laurent, Black Opium
Powyższa notka jest opisem oryginalnego zapachu, ponieważ ta perfumetka jest istną podróbką :D Na fioleczce widnieje zarówno nazwa producenta jak i oryginalna nazwa. Oczywiście, chyba nikt się nie spodziewa za tę cenę kupić prawdziwego odpowiednika. To był taki mały eksperyment i raczej na kolejne flakoniki się nie skuszę. Jak pisałam wyżej - nie rozumiem fenomenu tego zapachu. Znacznie bardziej wolę La Vie Est Belle, Pink Sugar czy Tresor La Nuit, które są w podobnej kategorii. Tutaj przeszkadza mi ta sama nuta co we flankerze Nuit Blanche.
Nuty głowy: różowy pieprz, kwiat pomarańczy, gruszka
Nuty serca: kawa, jaśmin, gorzki migdał, lukrecja
Nuty bazy: wanilia, paczula, cedr, drzewo kaszmirowe


Co sądzicie o drugiej części mojej kolekcji? Też uwielbiacie kolekcjonować zapachy? A może jesteście wierni swojemu jednemu ulubieńcowi? Jakie flaszeczki chcielibyście mi jeszcze polecić? Kupujecie zamienniki czy trzymacie się oryginałów? Znacie któreś z opisanych przeze mnie zapachowych inspiracji?

~ wredna

60 komentarzy:

  1. U mnie lato trwa dalej. Jest ciepło i słonecznie. ;) Fioletowym flakonikiem z kokardką już się zachwycałam, ale on jest taki piękny. <3 Widać, że wręcz kochasz perfumy, bo masz ich sporo w kolekcji i pewnie wciąż poszerzasz ją o nowe egzemplarze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio nic nowego się nie pojawia ;) Zobaczymy czy coś w najbliższym czasie mnie zachwyci i trafi na moją półeczkę, na razie mam wrażenie, że wszystko już mam :D

      Usuń
  2. Nadal podziwiam Twoją ogromną kolekcję... Ostatnio myślałam, że to ja oszalałam, bo przybyło mi trochę flakoników, ale jednak chyba nie jest ze mną tak źle, haha :D
    Wszystkie zapachy miałam okazję wąchać i moim faworytem zdecydowanie jest Perfumik Nr 187... Zakochałam się w nich :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty się co chwilę w jakichś moich zapachach zakochujesz ;p Swego czasu męczyłaś te pralinowe Refan, odpowiednik La Vie Est Belle ;p

      Usuń
  3. Lubię korzystać z tańszych zamienników. Wiem, że niektórzy nie tolerują takich 'podróbek', ale mi i tak nie odpowiadają markowe zapachy (boli mnie od nich głowa) a tu przynajmniej mogę mieć ich namiastkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale ogromnna ilość tych perfum, sama zaczynam kolekcjonować :D hyhy, to bardzo uzależnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, uzależnia, zdecydowanie ;) Kiedyś wystarczyły mi 2-3 flakoniki ;) A teraz chcę więcej i więcej ;)

      Usuń
  5. Wow sporo tego ;) Moja kolekcja liczy 7 perfum xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Żadnego zapachu nie znam, ale z paczulą wypróbowałabym wszystkie ;D
    Ja mam zaledwie 5 zapachów (na 6 czekam ;D) i kilka próbek. Ogólnie lubię zmieniać zapachy, ale Love Potion od Oriflame to taki zapach, który lubię mieć pod ręką. Idealny na wieczór <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten zapach od Oriflame też chcę wypróbować i jest na mojej wishliście, razem z flankerem - Secret Potion ;) Ale na razie muszę chociaż jeden flakonik z kolekcji wykończyć :D

      Usuń

  7. Hello,

    Oh, amazing !

    Sarah, http://www.sarahmodeee.fr

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście spora kolekcja ;) Nie znam żadnego z tych perfum, ale opakowania mają ładne.

    OdpowiedzUsuń
  9. No nie powiem spora ta Twoja kolekcja :D
    Ja jakoś nie muszę posiadać aż tylu perfum. Mam jedne, jakieś tanie, co dostałam na urodziny i mi starczą. Choć często zapominam, aby je użyć :D
    Pogoda rzeczywiście jakaś taka jesienna się zrobiła :( A czasami nawet ciepło się utrzymywało do października. Ale i tak nie było co narzekać na te wakacje :)
    Piękne mają flakoniki :) Skusiłabym się na ten drugi :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż jestem ciekawa szafki czy półki w której trzymasz te perfumy 😆
    Chyba przebiłas mnie i moją kolekcje szpilek 😊
    Zapach Nicole mnie najbardziej zaciekawił ☺
    Co do pogody-u mnie ciągle jeszcze letnia ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam - perfumy są podzielone na dwie części, więc szafka nie musi mieścić ich wszystkich razem ;) To chyba nawet byłoby niemożliwe ;) Ja za to jestem ciekawa jak wygląda Twoja kolekcja szpilek i gdzie je przechowujesz ;)

      Usuń
  11. Pogubilabym sie w takiej ilosci perfum :P Ja mam obecnie raptem trzy flakony i jakos nie po drodze mi z kupnem nowego :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Love these set of perfumes! They look so pretty!
    Happy week!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bym się utopiła w Twojej kolekcji :P ja nie mam tak jak Ty, że każdy zapach na inną porę roku, na komunie, na randkę - cóż, spora część zapachów niestety działa u mnie migrenogennie. Nie znam żadnego z przedstawionych zapachów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam zapach zależnie od nastroju:)

      Usuń
    2. O to, to ;) Czasami mam ochotę na jeden, czasami na drugi, a czasami na dwudziesty :D No i muszę mieć je wszystkie w kolekcji, bo kto wie kiedy mnie na jakiś ochota najdzie :D

      Usuń
  14. Kolekcja bardzo pokaźna- moja jest duuuuuużo skromniejsza- mam w niej tylko 3 zapachy ( dwa takie moje) i jeden taki na wypróbowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo, jak to się mówi, są dwa rodzaje ludzi ;D Tacy, którzy są wierni swoim perfumowym ulubieńcom, i tacy jak ja, których pasją jest testowanie nowych zapachów :D

      Usuń
  15. Uwielbiam wąchać perfumy ;) myślę że pierwsza propozycja mogłaby przypaść mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z reguły nie przywiązuje się raczej do zapachów, dlatego dość często je zmieniam, eksperymentuje i testuje, aczkolwiek są takie perfumy, do których mam ogromną słabość oraz sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  17. O nie, podróbki to zdecydowanie nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam na pierwszą część mojej kolekcji ;) Tam opisałam moje oryginalne zapachy ;)

      Usuń
    2. Tamta część to mi prawie spędza sen z powiek! :D

      Usuń
    3. Trzymam się raczej tańszych zapachów, więc nie ma się co bać :D

      Usuń
  18. Kiedyś znaczki teraz perfumy...a co będzie w przyszłości?;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nic drogiego, bo zbankrutuję :D

      Usuń
  19. Uwielbiam takie male perfumetki,idealne do torebki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja trzymam się oryginałów i aktualnie mam około 10 flakonów, po które regularnie sięgam. Staram się wszystkie zapachy zużywać w przepisowym czasie, więc często pożyczam je mojej mamie lub koleżankom :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy uważasz, że te zamienniki są w 100% odpowiednikiem zapachu? Nie chodzi mi o trwałość, ale o zapach konkretnie. Też mam perfumy Avon, FM, ale ostatnio popadłam w manię kupowania oryginalnych co jest strasznie drogie :) A z tych co mam z FM nie miałam nigdy "oryginału" więc nawet nie mogę sobie porównać sama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że i ja nie miałam możliwości przetestowania oryginału równocześnie z zamiennikiem, ale z pewnością nie są to 100% odpowiedniki ;) Wydaje mi się, że niemożliwym jest stworzenie takiego samego zapachu, kiedy nie zna się jego receptury. Jednak dla niewprawionego nosa różnica jest pewnie znikoma, o ile w ogóle wyczuwalna ;) Tym bardziej, gdy nie wwąchuje się w nadgarstek i nie analizuje kompozycji ;)

      Usuń
  22. Wspaniała kolekcja :) aż przez monitor czuję te wszystkie cudowne zapachy! oby kolekcja zdrowo rosła i powiększała się i żeby twoje półki i półeczki to wytrzymały :D co do pogody, nie wiem kiedy lato się skończyło ale na pewno to już się stało. W powietrzu czuć jesień i chyba czas najwyższy się na nią przygotować :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na chwilę wróciło lato, co niezmiernie mnie cieszy i staram się ją wykorzystywać ;) Kolekcja na razie nie rośnie, bo półka już flaszeczek nie mieści :D

      Usuń
    2. Zazdroszczę pogody, kocham lato i zawsze cierpię okropnie kiedy odchodzi. Niestety u mnie z dnia na dzień chłodniej chodź w tym tygodniu zapowiadają poprawę pogody :D

      Usuń
    3. No teraz i do mnie jesień przyszła, niestety ;( Dzisiaj o tyle dobrze, że nie leje, ale zimno potwornie :D

      Usuń
  23. Znam perfumy FM i mogę śmiało powiedzieć że jest bardzo duża gama zapachowa i jezeli chodzi o trwałość to jak za tę cenę utrzymują się na ciele bardzo długo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie chyba mój zapach jest z tych słabszych, bo mi znacznie dłużej utrzymują się zamienniki z Lazell i Glantier ;)

      Usuń
  24. Na jesień i zimę zawsze wybieram perfumy od CK, kojarzą mi się z ciepłem bijącym od kominka i smakiem świątecznych wypieków :) ~RINROE

    OdpowiedzUsuń
  25. Nawet te flakony już kuszą ❤

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękną masz kolekcję perfumek :) Tylko pozazdrościć :) Ja teraz czekam na promocję perfum w Avonie - może w końcu dopadnę mój ukochany Little Black Dress :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Little Black mam we flakoniku i w roletce ;) Ale kiedyś znacznie bardziej lubiłam ten zapach, teraz wolę Perceive ;)

      Usuń
  27. Wow! Ale spora kolekcja perfum :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Me encantan tus fotos y los productos son estupendos! te espero por mi último post!💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  29. Też ostatnio zrobiłam się maniakiem, a raczej kolekcjonerem perfum i sporo się ich uzbierało :D ale na pewno nie takie ilości, jak Twoje :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie to tylko kwestia czasu :D Ja na razie przystopowałam, ale to też nie potrwa wiecznie :D

      Usuń
  30. Wspaniała kolekcja, ja musze przyznać, że nie lubię miec wielu flakoników 2-3 to maksimum:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Troszkę ci się uzbierało tych flakoników...imponująca kolekcja :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Akurat ja zawsze mam jednej flakonik ulubionych perfum, ale Twoja kolekcja jest imponująca.

    OdpowiedzUsuń
  33. Kiedyś jeździłam po podkarpaciu i sprzedawałam zamienniki perfum :)
    Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzenia mojej stronki!

    OdpowiedzUsuń
  34. Trochę tego masz :) Chyba coś podpatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mam nadzieję, że będziesz zadowolona ;) Ja wszystkie swoje perfumy kocham, więc fingers crossed i Ty je polubisz ;)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje. To bardzo wiele dla mnie znaczy.

Za każdy przemyślany komentarz odwdzięczam się tym samym.
Nie mam nic przeciwko wzajemnej obserwacji, pod warunkiem, że masz zamiar zaglądać na bloga i vice versa.
Jeśli obserwujesz, daj znać w komentarzu.

***

I appreciate all the comments and followers. It means the world to me.

If you leave a well-thought-out comment I will comment back.
I don't mind following each other, as long as you are willing to visit my blog and vice versa.
If you join to my followers, please let me know in a comment.